Lupakan ego

Tadi ada pergaduhan kecil. Tak perlu aku nyatakan sebab apa disini. Aku bawa diri, pujuk diri sendiri. Kemas rumah dan layan anak-anak.

Dalam ketika aku melipat kain baju, aku lihat dan pandang muka anak-anak. Kalau aku ikutkan ego, tak fikir soal anak-anak,tak fikir soal dosa, tak fikir dimana syurga seorang isteri, pasti dengan mudahnya mulut ini akan keluar soal cerai. Sampai terfikir yang kalau aku masih single tentunya takkan ada masalah sebegini. Malah aku dengan mudahnya aku buat keputusan sendiri. Tapi, aku masih punya iman dan masih waras. Istighifar panjang. Terima kasih Ya Allah!

Kasihan dengan anak-anak. Nanti mereka yang jadi mangsa keadaan. Mereka pun tak minta untuk dilahirkan. Sebagai orang dewasa kita memang harus waras dalam setiap tindak tanduk.

Biasalah, bak kata orang bergaduh tu resam rumah tangga. Kalau tak bergaduh tu memang tak lengkap rumah tangga. Lupakan ego. Aku yang beralah. Itu lebih baik.

p/s : hati masih sedih.

Comments

  1. sabo ye fara...jgn ikutkan hati k (fefeling setazah jadian plaks) akk pun sama, klu ikutkan hati dah jd ms.universe dah skrag...hahahaha..jgn muntah k..

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

. pentingkan diri ke? .

. BENGANG .

RINDU TILAM DAN BANTAL