Pages

Apr 16, 2012

BOTAK!


Hehehe…  Ini bukan cerita botak yang dalam drama Juvana tu eh.  Ni cerita pasal Ahmad Ishraff dah botak.  Huhuhu…  Kesian aku tengok rupa dia dengan rambut panjang tu.  Dah cam tak terurus.  Saje aku botakkan kepala dia supaya rambut baru yang tumbuh akan lebih cantik.  Kate orang-orang tua kalau selalu cukur kepala budak sampai dia berumur 2 tahun bagus supaya budak tu bijak dan tak degil.  Kadang-kadang kite kena ikut jugak petua-petua orang tua ni.  Ada baiknye sebenarnye. 

Pagi Ahad lepas aku bangun tido, terus aku terpikir nak botakkan kan Ahmad.  Terus aku bagitau pada en.hubby.  Lepas sarapan, kami terus ke kedai gunting rambut mamak yang berdekatan.  Sampai jek kedai gunting rambut tu, mamak tu tanya aku nak gunting rambut ke??  Haishhh…  ada ke aku yang nak gunting.  Mak sayang rambut mak nih!  Setau aku kalau kedai gunting rambut mamak ni selalunye lelaki jek yang gunting kan?  Perempuan selalu gunting rambut kat saloon tau tak.  Haishh… 

Lepas mamak ni tau anak aku yang nak gunting rambut, die suruh bapak duduk kat kerusi tu sambil dokong anak.  Kalau tak susah.  Takut die menangis ke, takut ke atau meronta2 ke kan.  Tapi sebaliknya.  Ahmad diam je.  Good boy jek anak mama ni.  Sampai senget-senget badan masa mamak tu ketam rambut die.  Layan la tu.  Sib baik tak tertido.  Tapi sayangnya aku tak amik gambo mase rambut die kena ketam tu.  Bila siap Ahmad dapat reward gula-gula.  Sebab die good boy.  Ade ke bagi gula kopiko.  Mestilah aku yang makan.  Ahmad mana bole makan benda-benda kafein ni.  Ok jom tengok Ahmad yang dah botak!  Korang suke ke tak suke??  :)


IMG00176-20120414-1134 
 IMG00177-20120414-1135
IMG00178-20120415-1922 
IMG00179-20120415-1923
IMG00180-20120415-1930



p/s  :  cepatlah rambut Ahmad panjang…

1 comment:

  1. Besar dah Ahmad, dah bole ber adik da la ye mama.. Ahaks. Jgn tgu Aunty.. ;)

    ReplyDelete