Pages

Jan 31, 2012

NENEK GILA MEROYAN

pak pak pakkkk! pak pak pakkkk!

Menyirap jek darah aku dengar. Takpe. Sabar lagi.

pak pak pakkkk! pak pak pakkkk! Lagi sekali. Malah lebih kuat!

Tersirap lagik darah aku. Aku ada rasa nak memaki orang nih! Bunyik pak pak tu korang nak tau bunyik apa? Bunyik CC a.k.a Nenek Kebayan tua nak mampos tak sedar diri tengah cop surat! Cop surat macam gampang kan?? Die boleh hentak cop tu kat surat kuat-kuat cam orang dah ilang akal. Kalau korang kat tempat aku ape korang akan buat?? Ada rasa nak kaki kan muka dia tak?? Tercabar kesabaran aku nih! Die nih pakai terompah kat dalam opis. Pastu jalan menyeret bunyik kelepek! kelepek! kelepek! Annoying kan?? Pastu mulut busuk cam loji najis. Keje nak menyindir orang je seolah-olah ape semua dia buat tu betul dan baik. Orang lain ni sume tak betul, tak baik. Suka cakap diri sendiri orang sembahyang dan tuhan sayang kat dia. Sebab tu semua orang nak buat dia, nak naya dia. Aku rasa dia confident kat akhirat sok dia sorang jek masuk syurga orang lain suma masuk neraka sebab asyik nak naya die je. Aku tak tau la kalau korang menghadap dia ni ape pulak reaksi korang. Banyak lagi perangai dia ni sampai tak larat aku nak taip dah ni. Ni pon aku taip kat sini sebab aku rasa cara ni aku leh redakan kemarahan aku ni. Demm yu nenek!

Ape-ape pon aku mintak Allah berikan la die petunjuk supaya dia berubah ke arah kebaikan. So takde la aku asyik nak maki maki dia. Kutuk-kutuk dia. Buat menambah dosa aku sendiri jek! Ramai pendapat yang aku tanya mengatakan, kalau umur dah lanjut tapi masih tak berubah jugak, alamatnya buat macam mana pon die tetap macam tu jugak. Tapi kuasa Allah dia nak berubah last minit sape tau kan? Wallahualam. Amin. Kite doakan sesame yek.

p/s : Memang mencabar kesabaran die nih. Nampaknya diri sendiri la selalu kena muhasabah diri.

5 comments:

  1. hahahhahaha...terasa bahang asmara akak kat nenek....stress kowt!ira tau camne ase die...

    ReplyDelete
  2. dasar nenek kebayan..sumbat je mulut dia ngan terompah dia tu...ahhahaha

    ReplyDelete
  3. iera : asmara la sgt dik...tau stress die jek...cam die sorang jek stress kan...

    cujen : hahahaha...tu kelakar...btol2 masuk terompah lam mulot baru die tau!

    ReplyDelete
  4. aku rasa dah lama kau bengkek ngan nenek tu...huhu

    ReplyDelete
  5. Katanya kalo tak hentak kuat2 gitu tak lekat warna cop tu. P x tau la slama nie yang org cop tu dia nampk x sebb org x hentak cam dia buat huhuhu. . .

    ReplyDelete